zondag 27 oktober 2013

HERFSTBAZAAR

Vandaag was herfstbazaar. Voor het eerst heb ik ook een kraampje gehad. Maar ik heb ook demonstraties gegeven op het spinnenwiel, de spintol, de kaarden en het blending bord. Een vader was zo enthousiast erover. Hij was voornemens er zelf één te maken. De blending hackle vond men ook zeer interessant en de kinderen bleven maar kijken hoe ik aan het spinnen was. Het draaiende wiel trekt enorm. Ik ben tevreden over wat ik verkocht heb, maar ik vind het wel moeilijk om aan kinderen te verkopen. Samengevat was het een hele fijne dag die omvloog.


De wol in de manden is fabriekswol. Het overige deel is met de hand geverfd.
 
Leela, een leerling uit mijn klas, liet zien hoe je wol kunt spinnen zonder spintol en dat deed ze heel goed.
 
 
 
Ik schaamde me lichtelijk toen ik zag hoe groot mijn stash is. Rechts had ik allerlei vezels met naamkaartjes neer gelegd. De kinderen mochten er aan voelen.
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten